Privacy.
OO-Emmen | Smedingeslag 1 | 7824 HK | Emmen | Tel: 0591 240000 | Proclaimer
Snelkoppelingen | Gemeentelijke websites | Landelijke websites | Ondersteuning | Kennis | Rechten
Onder
NIEUWSFLITS
--- BELANGRIJK ---
* Scholen vanaf 8 februari
weer open
* De handleiding voor de
Chromebooks vindt u onder de
knop “Hulp”
* Voor ICT gerelateerde vragen
belt u met itASS.
Tel.: 088 888 0 777
Mail:
support@itass.nl
* Wijzigingen m.b.t. het
personeel voor het Extern
bureaublad, dient de
locatieleider/ICT-er zo snel
mogelijk via een mutatie-
formulier door te geven.
Extra documenten.
Ouders/ verzorgers en medewerkers van OOE moeten erop kunnen vertrouwen dat hun gegevens veilig worden
verwerkt en dat geen onbevoegde derde bij hun gegevens kunnen. Daarom is het belangrijk om zorgvuldig mee om te
gaan met de gegevens die wij ontvangen en zorgen dat deze gegevens goed beveiligd zijn.
Persoonsgegevens mailen naar het verkeerde mailadres, verliezen van een USB stick of computer/laptop met
persoonsgegevens, hackers, niet de mogelijkheid hebben om in de systemen te komen voor een paar uurtjes zijn
voorbeelden van beveiligingsincidenten. Als onbevoegde personen deze gegevens hebben kunnen inzien, wijzigen of
verwijderen noemen wij het een datalek.
In de privacy regelgeving dat per 25 mei 2018 in werking is gegaan worden bedrijven en organisaties, en ook de
scholen, verplicht om datalekken binnen 72 uur te melden bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Elke medewerker van onze organisatie dient alert te zijn op bedreigingen met betrekking tot persoonsgegevens en is
verplicht om elke beveiligingsincident die hij/zij ontdekt of vermoedt, te melden. Daarbij geldt uiteraard dat elke
medewerker in staat moet zijn een beveiligingsincident te kunnen herkennen en weet hoe een melding dient te
melden. In de bijgevoegde protocol wordt er uitgebreid uitgelegd hoe de melding van een beveiligingsincident/
datalek moet gedaan worden.